==Fitness z Ewą Chodakowską==

  • martyna 

Choć “szaleństwo” fitnessowe trochę już złagodniało w roku 2018, celebrytka polskiego fitnessu nie schodzi z głównych stron plotkarskich portali.

Kim jest ta kobieta sukcesu w dziedzinie fitness i co ją wyróżnia?

W Polsce zdecydowanie prym wiedzie jedna trenerka fitnessu: Ewa Chodakowska.

Ewa Chodakowska jako pierwsza rozpoczęła w Polce fitnessową rewolucję.

Sportsmenka urodziła się w 1982 roku, w Sanoku. Obecnie, po ukończeniu szkół Pilates Academy Athens oraz IAFA College Athens, jest trenerką fitness i trenerką personalną.

Jaka jest filozofia Ewy Chodakowskiej?

Ewa Chodakowska swoją filozofię odnośnie fitnessu opiera na trzech filarach: zdrowym odżywaniu, treningu przynajmniej trzy razy w tygodniu i regeneracji. Podkreśla, że efektem takiej pracy będzie poprawa kondycji nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. Ewa przekonuje, że regularne ćwiczenie wspomaga koncentrację i motywację oraz regularnie dostarcza endorfin.

Nie trzeba kupić karnetu na rok, aby podjąć wyzwanie z Ewą Chodakowską. Ewa umieszcza swoje filmiki treningowe na kanale YouTube i przekonuje, że można, i warto, ćwiczyć w domu. Łatwiej wygospodarować 1 godzinę dziennie na ćwiczenie w domu, niż czas na ćwiczenie poza domem. W przypadku ćwiczenia poza domem należy jeszcze doliczyć czas na dojazd, a to już czasem uniemożliwia szybki, regularny trening.

Co jeszcze jest potrzebne do ćwiczenia w domu?

Według Ewy, aby zacząć ćwiczenie w domu potrzebna jest jedynie przestrzeń, wygodne obuwie i sportowy stanik. Buty są ważne, ponieważ mają za zadanie chronić stawy. Ćwiczenie w domu może kusić do ćwiczenia bez butów, na bosaka, jednak warto pamiętać o ochronie ciała w czasie ćwiczeń.

Przed ćwiczeniem, zdaniem Ewy, trzeba zjeść. Oczywiście, nie bezpośrednio przed ćwiczeniami, ale godzinę przed. Objętościowo powinien to być naprawdę mały, lekkostrawny posiłek. Jeśli przypadkowo zjesz coś cięższego, odczekaj dłużej.

Do treningu z Ewą nie są potrzebne żadne sprzęty. Ewa swoją metodę ćwiczeń opiera na pracy z ciałem i ciężarem własnego ciała. Jednak na późniejszym etapie Ewa podnosi poziom trudności, oraz zwiększa tempo ćwiczenia.

Jak przeprowadzić rozgrzewkę?

Ewa zwraca uwagę na to, jak ważna jest każda rozgrzewka przed treningiem. Powinna trwać między 5, a 10 min., ale na pewno nie krócej. Może to być marsz z wysoko uniesionymi nogami, bieg w miejscu, z dodatkiem ruchu ramion i barków. Nie każdy ma taką możliwość w domu, ale dobrze jest zdaniem Ewy rozgrzewać się na schodach, wchodząc na nie i z nich schodząc, wskakując i zeskakując. Ewa zawsze zwraca uwag na to, że niezależnie od tego, jakie wykonujemy ćwiczenia, zawsze musimy mieć napięty brzuch, a ruchy wykonywać najprecyzyjniej jak się da.

Jak często należy ćwiczyć, żeby zachować świetną sylwetkę i długo żyć w zdrowiu?

Ćwiczyć należy minimum trzy razy w tygodniu. Ćwiczenia najlepiej jest rozplanować, podnosząc sobie co jakiś czas poziom trudności i trzymać się założonego planu. Pamiętaj, że podziękujesz sobie za pół roku, że zaczęłaś dziś!